Aturan Allah.

Tak pernah dan terfikir akan jumpa someone by someone yang pergi tinggalkan kau. Manusia yang datang dan pergi silih berganti. Sudah ditakdirkan Allah kehidupan manusia sebergitu. Maka, kau perlu hadap. Hadap hadapi dunia kau yang Allah dah takdirkan. Kecewa? Semua manusia pernah kecewa. Tapi setiap orang lain jalan ceritanya. Sedih? Semua orang pernah sedih. Tapi setiap orang lain jalan cerita hidupnya.

Kenapa perlu meragui apa yang dah tertulis? Hati confuse sebab tak percaya takdir dari Allah. Perasan tak? Selalu nak salahkan takdir bila tak dapat yang kita nak. Tanpa kita sedar, Allah dah bantu kita jauhi dari orang yang menyakiti hati kita. Sebab tu Allah patah teruk hati kau sebelum keadaan jadi lebih teruk. Kau takkan jangka apa yang akan berlaku untuk hari yang seterusnya. Pasti ada yang lebih baik lepas ni. Sabar tu indah. Kau tak dapat reward kat dunia ni, kat akhirat kau dapat. Cuba untuk sabar setiap apa yang Allah atur. Cuba telan apa yang Allah bagi. Ni tak. Asik nak salahkan takdir.  "Kenapa jadi kat aku? Kenapa benda ni jadi kat aku?" Stop okey. Kita ni kena kuat. Hati tu, mintak kat Allah tuk jadi kuat. Solat jangan tinggal.

Biasa la tu, tak dapat apa yang kita nak. Sebab? Allah ade plan yang lain buat kita. Kau chill dan lekk je minum teh cecah biskut. Sedapnya. Memalam gini kan. Terliur lak sambil type. Jam 12:23am. Sampai harini aku masih dalam perhitungan menunggu bila masanya akan pergi. Aku berharap sangat yang pergi, akan selamanya pergi dan tak kembali. Faham? Tak faham buat² faham jela. As long family ada, kau lek jela. Yang buat hal dengan kau tu spisis datang dan pergi.Takpa takpa. Allah ada. Aku percaya dengan apa yang Allah atur. Wak lek wak piss je. Ade rezeki, Allah return dengan kuasa DIA. Hari-hari minta Allah jaga hati ni dari terus menyakiti dan disakiti. Allah menyaksikan segala apa yang kau rasa. Okehh ?

Dah la. Ni je aku nk update. Sorry lama dak membebel. Alaaa maklumlah, sibuk menyibuk je. Btw thanks baca. Kau jangan risau, aku okey. Nak pesan satu ni je. Kifarah tu real. Okbye.



(:

Comments

Popular posts from this blog

SPM 2012 CANDIDATE !

Apa yang aku rasa tak sama.