Jalan-jalan cari pasal. Ehek.

Assalamualaikum dan Selamat malam. Now 12:33am.
Nak share cerita 2 hari lepas. Haha serius klako.

Okey ceritanya macam ni...

Mak minta laaa aku hantarkan makanan kat angah. Sebab mak masak lebih. Gulai udang masak nenas dan Macaroni goreng. Alamak sedapnya. Haharrrrr. Then, lepas isyak joget-joget skit siap² centu kul 9pm gerakkk. Okey aku gerak g rumah angah dengan adik. So cam biasa dia jadi co- pilot aku. Hehee. Soo kami pun gerak. Sebelum gerak tu, mak pesan dah. Jangan nak pergi mana² lak. Lepas hantar makanan tu balikkkkkkk. Aku pun salam dan gerakk. Okey done sampai dan bagi kat angah. Asking adik, nak g mana² tak? Dia kata tahu dak jalan kl? Haha aku gelak. Tahu. Nak g situ ke? Aku jawab tu. Aah dia balas. Dalam otak aku cakap uihh awal lagi ni. Mesti jemm situ. Sebb baru kul 9 setengah. Then dia cakap lagi, jom g tempat rina practical kat desa park city tuuu. Ala, situ ada tol. Malas lalu sana. Aku jawab tu. Ehekk. So aku cadang gerak The Curve. Acah nak singgah diy. Gituw. Adik pun okey, so next station The Curve yoo.

So otw, park kereta kat tesco. Ahaaa! First time drive masuk tesco. Hee aku nk tekan coin tak lepas beb πŸ˜‚. Da bukak seatbelt pun hanguih. So bukak pintu la cerita dia. Haha kabut je. So park kat kedai bistro. Then call mak. Bagitahu yang kiterang g buang masa kat curve jap. Disebabkan parking kat tesco, mak kirim barang. Sebab tesco pakai coin, boleh jimat bayar parking kannnnn. Ehek. Mak kirim Ayam, telur dan bawang merah. Kat rumah daaa habis. Okey excited nak masuk The Curve ni. Gigihhhh. Tapi jam dah kul 9:40pm. Kul 10 Curve tutup 🀣 Takpela jalan je area food street. Nice gak ambil gambar situ. Kalau korang perasan aku ada upload gambar kat insta. Gambo tu la. Nice kanΓ±? Hehe mekasih. 

Done snap snop. Road to tesco. Acah road. Haha jalan kaki je ngok. Okey, kami lalu bridge antara Curve dan tesco. Situ kiranya jalan pintas la. Okey okey, nak lalu situ, nampak security daa tutup shutter separuh  Alamakk. Aku tanya la security tu, bang boleh lalu ke? Patut la dah jam 10pm. Seb baik boleh lalu lagi hahahah. Sooo kisah seram bermula disini. Kami lalu laaa nak menuju tesco. Kat blakang kami ade 1 couple i guest. Bawak luggage. Macam dari Indonesia. Sebab sepanjang jalan tu dia borak² je dengan perempuan yang ada bersama dia tuu.  Okey jalan punya jalan. Alamakkkkkkkkkkkkkk. Sini shutter dah tutuppppp. Alah sakainya security tadi tu. Habis tu camna nakkk keluar dari sini. Stuck kat bridge. Rasa bangang dan bodoh jap. Hahaha asal laa ko tak bagitahu jeee bridge ni daa tutup. Kiterang boleh turun laaaa sakai jeeeee laaaaaaa.. .. Patah balik shutter depat, kot² boleh keluar situ.  YaAllah. Daaa tutup gakkkk. Haishh.  



Ni gambo shutter dari dalam tesco. Ni la shutter yang membangkitkan kemarahan kami πŸ˜‚


Aku daa siap search nombor tesco mutiara nak soh tolong settle kan masalah negara ni. Operator yang pick up. Hahaha aku off fone. Then bigger thanks kat brother yg ada kat blakang kami tu sebab dia minta tolong kat orang dari luar minta tolong panggilkan security tuk bukakkan shutter tu. Berapa banyak perkataan tolong daa aku type. Hahaha. Seb baik shutter tu jenis ada lubang² kecik. Boleh la nampak orang dari luar dan boleh bercakap. Alhamdulillah. Ada staff tesco datang dan bukakkan. Thank masyarakat Malaysia. Huhuu aku dengan adik daaa bersyukur gilaa dapat keluar. Aku daa cadang nk lompat turun je haha otak acah stuntman. Tu laaa mak pesan lepas hantar makanan terus balik. Kan dah kena. Degil lagi. Hahaha Aku senyum je bila dapat keluar. Haha malu la orang pandang. Done ambil bayar dan beli barang, kami pun balik.

Amacam, kelakar takk? Bagi aku kelakar. Hahaha. Adik aku dia cakap da trauma nak lalu situ. Acah trauma πŸ˜‚ 

Moral of the story,

1. Dengar cakap mak.
2. Nak lalu kat shutter, tengok jam. Hahaha
3. Jangan degil.

Haha tu je aku nak share. 

Thanks baca yo :p

Comments

Popular posts from this blog

SPM 2012 CANDIDATE !

Apa yang aku rasa tak sama.