Senyap tak bererti sepi

Assalamualaikum ~
Haluuuuuuuuuuuuuuu~
Ada orang dak yang masih sudi baca? 😂

Dah setahun dak update. Ni baru kemas habuk-habuk yang kian tebal makin tebal.

Apa khabar kesayangan beta semua?
Ada baik kaa?
Aku baik ja ni. Perut makin gendut dan membuncit dengan jayanya. Lemak jangan cakap la. Sudah terlebih ni hahahah~

Okey~ okey~ ni nak share sikit ah cerita 2018.

Tahun yang super dugaan bagi aku. Banyak laa cabaran yang tak terduga aku kena hadap.
Wehhh kalau tak sebab family aku dah ting tong. Serius talk.

Bulan puasa tahu ni kaww kawwwWWWW kena game dengan kawan Esekolah den.
Kwajakkkk anak cacing betul. Korang tahu tak MLM tu ? Haaa aku kena tu lah.. Member makan member. Macam tulah aku rasa.. Member sekolah menengah. Ngekkkkk betul... Punya percaya kat mangkok ni. Tak sangka aku yang terkena. Ahahahaha Lost 1 biji motor Y150 beb.. Tak caya tu bohh tepi. Aku nak share ni kau baca ja lahhh. Aku ingatkan benda yang dia ajak ni sesuatu yang baru yang boleh ubah kehidupan aku la kan. Sebulan je aku join. Fully bulan puasa, aku langsung tak g Solat Terawih kat Masjid. Sedih wehh..... ni sebab join tu lah. Macam takda time oooo bila join. Pagi-pagi dah jumpa dorang. Malam lagi meating jadah dia. Ahahaha nampak tak bodoh dia kat situuuu. Aku total lost gilaaaa timing kerja, famliy semua. Sanggup aku tadah masa aku untuk dorang. Nasib baik kak Fairus ada share sesuatu yang boleh mata aku bukak dengan seluas-luasnya yang benda aku tengah join tu salahhhhhhhh~

Ya Allah kauuu... Scroll punya scroll, tepuk dahi tepuk tangan tepuk kaki semuanya aku rasa nak tepuk. Hahahahahhaahhaha #Takgunapunyakawan kena kaut balik total lost aku tuuu ahahah syedih meyyy.. Makk dangan pak tak tahu ni. heheeeeeeeeeee... Takpa-takpa. Kawan macam tu takda dalam poket aku pun takpa. Allah Maha tahu segalanya. Aku pun kena tahu yang aku mampu bersabar dengan ujian dariNya. So aku sabar until now.



Cerita ke-2

What The Fish lahhhh kena gantung kerja. Selama aku kerja record bersih woo.. Tiber datang hamba Allah ni orang HQ arrr buat audit. Perghhhh~ Perghhhh~ Perghhhh~ kena gantung atas kesalahan yang bukan aku buat. Berani sumpah gue deh.. Rasa macam kes anianya pun ada ==,
Tak tahu sapa punya kerja.. Hmm menangis dol cerita kat famliy.. Tak pernah aku share masalah yang ada kat store bawak balik rumah cerita. Gantung kerja seminggu tuiii. Terbang 6 ratus. Dugaan~ Dugaannnnn~ Alhamdulillah dapat surat gantung dengan rasminya. Dah lah time tu tengah raya. Sapa tak seronok dapat cuti seminggu. Time raya pulak tu hahahaahahhah kau rase? Sambung raya sakan atas kalit ahh cerita dia hahahah...



Cerita ke-3


Ni Double dugaan yang aku terima. Lain yang dipohon, Lain yang ditunaikan. Kena tukar outket kauuu. One Day before tarik kuat kuasa lak tuuuuuuuuu..
 Kau rasaaa otak aku boleh terima ke dengan takdir ini :(
Sedihhh gamakkk aku dengan keputusan boss.. Tak sangka depa buat aku lagu nii..

Pada mulanya aku stressssssss gilerrrrr.. Siap hantar notice berhenti 24jam. Siap bangga lagi share dengan famliy. HAhahah last2 tak jadi berhenti 24jam. Hantar surat baru. Notice sebulan.
So tunggu la cerita seterusnya dari aku yehh...

Thanks Pada yang baca :p






XOXO

Comments

Popular posts from this blog

SPM 2012 CANDIDATE !

Apa yang aku rasa tak sama.